Pagina 1 van 2

Klacht over wachtlijst GGZ

Mijn huisarts heeft mij verwezen naar de Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ) voor behandeling. Nu blijkt dat daarvoor een lange wachtlijst is. Ik heb gebeld met de zorgbemiddeling van mijn zorgverzekeraar, maar zij bieden geen alternatief en daarom moet ik dus maanden wachten op passende GGZ.
Ik heb begrepen dat mijn geval niet op zichzelf staat en dat ruim 40.000 mensen met een GGZ-zorgvraag langer moeten wachten dan de norm van 14 weken. Blijkbaar doen de zorgverzekeraars te weinig aan dit probleem, want het bestaat al jaren.
Ik zie mijzelf niet in staat om een hele (tijdrovende) klachtenprocedure te doorlopen, omdat dit voor mij veel te belastend is en ik daar de consequenties niet van kan overzien; ik heb nu echt andere dingen aan mijn hoofd. Het is daarom voor mij heel belangrijk dat Stichting De Bevlogen Huisartsen (DBH) de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) vraagt om mijn zorgverzekeraar te bewegen voldoende GGZ-zorg in te kopen. Dat is wat ik met de zorgverzekeraar in de polis heb afgesproken en waarvoor ik premie betaal.
Ik hoop dat de NZa mijn klacht en die van Stichting De Bevlogen Huisartsen serieus neemt.
Untitled checkboxes field
Handtekening
*Wat doen wij (DBH en de advocaten die DBH inschakelt) met uw gegevens: wij gebruiken uw gegevens alleen in het kader van de procedure bij de NZa en het eventuele beroep bij het CBb en altijd in overeenstemming met geldende regelgeving terzake. Als de procedure die wij in gang zetten helemaal is afgerond zullen wij ervoor zorgdragen dat uw gegevens worden vernietigd.